Odbor vnitřních věcí
Publikováno: 9.1.2017 Autor: admin
Odbor se organizačně člení na:
12.10 – oddělení správa a provoz úřadu
12.11 – úsek správa a provoz úřadu
12.12 – úsek sekretariát
12.20 – oddělení informatiky
12.21 – úsek informatiky
Oddělení správa a provoz úřadu (OSPU)
Leso Václav
Vedoucí oddělení, správa a provoz úřadu
(MU B86)
Baloun Pavel
Provoz úřadu
(MU C108)
Bílý Marek
Provoz úřadu
(MU B86)
Chodová Miroslava
Sekretariát vedení města
(A21)
Daňková Miroslava
Vývěsy, provoz úřadu
(MU B86)
Hubálková Gabriela
Provoz úřadu
(MU B86)
Masařová Žaneta
Archiv, provoz úřadu
(MU B86, S202)
+420 412 356 340
+420 412 356 211
Ryšán Daniel
Provoz úřadu
(MU B86)
Zavřelová Lenka , DiS.
Sekretariát vedení města
(A21)
Oddělení informatiky (OICT)
Ing. Vondráček Jakub
Vedoucí oddělení informatiky
(MU C114)
Ing. Ježek Jiří
Informatik
(MU C114)
Kočí Matěj
Informatik
(C114)
12.10 oddělení správa a provoz úřadu
12.11 - úsek správa a provoz úřadu
Zajišťuje zejména:
- správu a provoz objektů A+B+C MěÚ a přilehlé budovy po DZS, včetně garáží a prostoru před nimi, v ulici Jiráskova, jejich věcnou a technickou funkčnost,
- provádění služeb sloužících k výkonu činností odborů městského úřadu a potřebám veřejnosti ve výše uvedených objektech městského úřadu,
- provoz podatelny, včetně informačních a poštovních služeb, zajištění chodu a zásobování skladu kancelářských potřeb, drogistického zboží a jeho výdej,
- nákup a správu komponentů docházkového systému a systému CAR CONTROL,
- vede a zpracovává poptávková a výběrová řízení a jejich dokumentaci dle platné legislativy a platné směrnice o zásadách a postupech při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu města Rumburk,
- archivaci smluvních vztahů a VŘ odboru,
- provoz telefonní ústředny a poskytování spojové služby zaměstnancům prostřednictvím pevných linek, elektronické pošty a mobilních telefonů včetně jejich nákupu, evidence a aktualizace telefonního seznamu na intranetu,
- správu a údržbu kamerového systému ve spravovaných budovách MěÚ,
- organizaci, provoz, administraci a údržbu dopravních prostředků úřadu (mimo VPP, MP a JSDH),
- přepravu zaměstnanců bez řidičského oprávnění a členů vedení města,
- přepravu věcí a dokumentů v rozsahu působnosti pověřené obce,
- provoz úřední desky,
- technické zabezpečení voleb do zastupitelských orgánů a provádění referenda,
- popisný informační systém městského úřadu,
- ostrahu spravovaných objektů pomocí EZS,
- zajištění, kontrolu a koordinaci úklidu ve spravovaných budovách MěÚ a budově MP,
- zhotovování, evidenci razítek a klíčů,
- příprava smluvních vztahů za odbor v rámci stanovených limitů vnitřní směrnice a kontrola smluvních ujednání k dodávkám služeb, materiálu, zařízení a vybavení pro zabezpečení chodu výše jmenovaných objektů MěÚ,
- nákup, opravy a údržbu kancelářské techniky (mimo IT a tiskových zařízení) a jiných provozních potřeb (DHM, DDHM, DNM, DDNM),
- revizi a kontrolu zařízení podle příslušných norem a předpisů ve výše uvedených objektech MěÚ,
- vypracování návrhu rozpočtu města v oddělení správy a provozu úřadu,
- odpovědné hospodaření s finančními prostředky přidělených kapitol,
- likvidaci příslušných faktur a jejich řádné vyúčtování
- řádné nakládání s majetkem ve spravovaných objektech MěÚ, včetně objektů samých,
- přijmutí, skladování a evidence ztrát a nálezů, včetně jejich případného navrácení,
- metodické řízení zaměstnanců v oblasti BOZP a PO, hygienických norem, dodržování provozního řádu a jiných souvisejících nařízení a kontrolu jejich dodržování,
- kategorizaci prací v rámci MěÚ,
- oběh informativních oběžníků a všech vnitřních předpisů městského úřadu a případné dodání sbírek zákonů, sbírek mezinárodních smluv či jiných požadovaných tisků,
- ve spolupráci s úsekem sekretariát shromáždění a ukládání:
- všech platných předpisů města
- úředních listů města
- informativních oběžníků města
- věstníků vlády pro orgány krajů a obcí
- Sbírek zákonů a Sbírek mezinárodních smluv
- ustanovení vlády ČR a v souladu se zákonným určením umožnění nahlédnutí do jejich obsahu,
- spolupráci při provádění řádné archivace všech písemností z odd. správa a provoz úřadu a při provádění archivace jiných odborů a úseků MěÚ, přípravu spisového a skartačního řádu Městského úřadu Rumburk,
- v případě vyhlášení krizové situace plnění úkolů nařízených starostou města, vedoucím odboru VV, nebo tajemníkem KŠ,
- v oblasti provozu a ochrany objektů, zařízení a vybavení městského úřadu
- v oblasti poskytování služeb zúčastněným subjektům a zaměstnancům úřadu
- v oblasti informovanosti právnických a fyzických osob,
- zpracování podkladů pro úhradu nákladů vynaložených na provedení krizových opatření, které uhrazuje město z městského rozpočtu ve správě a provozu úřadu,
- vydávání služebních průkazů,
- pravidelné ranní kontroly zasedací místnosti po proběhlých jednáních a zajištění pořádku a úpravy, včetně doplnění základního občerstvení k dalšímu jednání.
12.12 – úsek sekretariát
Zajišťuje zejména:
- vedení centrální evidence stížností a petic doručených městu, městskému úřadu či jiným orgánům města a dle pokynů tajemníka jejich předání k vyřízení VO či jiným pověřeným subjektům ve věcném a časovém určení,
- informování o kompetencích a způsobech vyřizování a o dalších věcech, které jsou v působnosti úřadu (m.j. zák. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím) a zajišťování zveřejňování informačních výstupů na internetu,
- evidence a vyřizování žádostí ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.,
- shromažďování podkladů pro vypracování souhrnné zprávy k zákonu č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
- evidence a vyřizování žádostí ve smyslu zákona č. 84/1990 Sb., v součinnosti s Městskou policií Rumburk a PČR,
- administrativní práce a úkony související s činností starosty a místostarostů města a tajemníka úřadu (vedení města),
- administrativní práce související s plněním úkolů odborů městského úřadu v oblasti jeho samostatné působnosti,
- přípravu a průběh zasedání zastupitelstva města (ZM), schůzí rady města (RM), koordinační porad, setkání starostů a tajemníků ORP, jednání vedení města a porad vedoucích odborů (VO) v oblasti organizační, administrativní, podkladové,
- zpracování dokumentace o průběhu a výslednosti zasedání ZM, schůzí RM, jednání vedení města a porad VO a jejich archivaci,
- vedení evidence usnesení ze zasedání ZM a schůzí RM a úkolů stanovených jednáním vedení města a z porad VO,
- shromažďování a vedení evidence návrhů, připomínek a dotazů zastupitelů města a občanů města zúčastněných na zasedání ZM a jejich zpracování pro projednávání vedením města,
- spolupráci se členy zastupitelstva města a s ostatními subjekty ve městě k tématům projednávaným na zasedáních ZM a schůzích RM,
- přípravu základních informací o průběhu a výslednosti zasedání ZM a schůzí RM pro zaměstnance úřadu – předání úkolů ze zasedání ZM, schůzí RM a jednání vedení města vedoucím odborů či jiným určeným subjektům k termínovanému plnění,
- vyžadování a shromažďování údajů a podkladů k plnění úkolů ze zasedání ZM, schůzí RM, jednání vedení města a porad VO od určených subjektů a předávání informací vedení města,
- vedení evidence zastupitelů města, členů RM, členů výborů ZM a členů komisí RM, a evidence dokladů z jednání výborů a komisí,
- vedení evidence dokumentace zvláštních orgánů, poradních orgánů a zvláštních komisí města a městského úřadu a všech příkazů, směrnic, rozhodnutí, dalších vnitřních předpisů a pověření vydaných starostou a tajemníkem,
- přípravu základních informací o přijatých usneseních a průběhu jednání zasedání ZM a schůzí RM určených veřejnosti,
- přípravu základních informací o činnostech městského úřadu, právních předpisech a dalších dokumentech určených veřejnosti,
- prostřednictvím VO či jiných pověřených subjektů a dle pokynů tajemníka zpracování zpráv, stanovisek a informací k tiskovým sdělením, dotazům a požadavkům veřejnosti a jejich evidenci,
- prostřednictvím VO či jiných pověřených subjektů a dle pokynů tajemníka přenesení usnesení vlády ČR do činnosti úřadu,
- účast zaměstnanců úřadu města či jiných subjektů na zasedání ZM, schůzích RM, veřejných shromážděních či jiných akcích organizovaných městem,
- vedení evidence občanů a kolektivů, kterým bylo uděleno ocenění či čestné občanství města,
- vedení evidence subjektů, kterým bylo povoleno používat znak města sledování kroniky událostí a návštěv města,
- vedení evidence došlé a vyřizované pošty a její předání na místo určení či odeslání a shromažďování a evidenci:
- všech platných předpisů města
- úředních listů města
- informativních a závazných vnitřních předpisů
- podaných stížností
- žádostí ze strany zastupitelů ve smyslu zákona č. 128/2000 Sb., včetně vyřízení
- žádostí ze strany veřejnosti ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., včetně vyřízení a zveřejnění
- všech oznámení o shromáždění ve smyslu zákona č. 84/1990 Sb., a o peticích ve smyslu zákona č. 85/1990 Sb.
- Centrálního registru souhlasů ve smyslu Nařízení EU č. 2016/679
- používání zasedací místnosti, nebo jiných prostor ve vlastnictví města pro pracovní jednání, slavnostní setkání a přijetí dle požadavků orgánů města a tajemníka městského úřadu,
- provádění řádné archivace všech písemností starosty, místostarostů města a tajemníka městského úřadu.
12.20 oddělení informatiky
12.21 - úsek informatiky
Zajišťuje zejména:
- plnění úkolů vyplývajících ze zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy,
- plnění úkolů vyplývajících z nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu,
- analyzování toků informací, informačních vazeb ve spolupráci s věcně příslušnými odbory městského úřadu a na jejich základě navrhuje koncepci rozvoje informačního systému,
- vedení evidencí licencí používaného software v souladu s nařízením vlády č. 624/2001 Sb.,
- vedení evidencí softwarového a hardwarového vybavení,
- vytváření informačního systému a doporučuje vhodnou techniku a programové vybavení k jeho provozování,
- vyhodnocování zavádění a využívá informačních systémů a navrhuje odpovídající opatření,
- organizování poradenství a zavádění nových pracovních technik a postupů,
- provádění zaškolení zaměstnanců včetně kybernetické bezpečnosti s výpočetní technikou, konzultace, poradenskou činnost a organizuje odborná školení zaměstnanců v oblasti IT,
- seznámení uživatele se změnami v systému lokálních stanic i počítačové sítě potřebnými k zajištění činnosti každého uživatele,
- navrhování a spolupráci při vytváření vnitřní počítačové sítě MěÚ a její propojení na vybrané vnější organizace,
- propojení informačního systému a koordinaci se státním informačním systémem
- podílení se na studiích a analýzách informačního systému s celorepublikovou působností,
- chod a odladění jednotlivých lokálních stanic počítačové sítě podle potřeby uživatelů a nadřazeného výpočetního systému,
- vytváření a odlaďování algoritmů pro automatizaci častých uživatelských procesů,
- upgrade systémů jak po stránce hardware, tak i software s ohledem na zpětnou kompatibilitu systémů i na předpokládané budoucí nároky,
- řízení chodu lokální počítačové sítě, spravuje systémovou databázi síťových objektů a zajišťuje její aktualizaci se skutečným stavem lokální počítačové sítě MěÚ,
- navrhování systémového zabezpečení elektronických dat MěÚ a koordinace činností jednotlivých uživatelů při jeho dodržování,
- ve spolupráci s vedoucími věcně příslušných odborů určuje přístupová a uživatelská práva v lokální počítačové síti s ohledem na bezpečnost dat a licenční politiku podle autorského zákona a licenčního ujednání autora software, GDPR a zákona č. 110/2019 Sb.,
- navrhuje a předkládá soubor bezpečnostní politiky informačního systému,
- provádění pravidelného zálohování sdílených dat podle předepsaných algoritmů a zajišťuje jejich utajení,
- vypracovávání algoritmů a řídí zálohování lokálních stanic prostřednictvím počítačové sítě,
- v případě selhání výpočetní techniky provádí obnovu a návaznost dat jak na lokálních stanicích, tak i na serverech lokální počítačové sítě,
- pravidelnou archivaci hlavního řídícího systému lokální počítačové sítě,
- spolupráci s vnějšími objekty napojenými na lokální počítačovou síť a informační systém MěÚ a koordinuje zavádění nových technik a postupů s ohledem na zabezpečení elektronických dat MěÚ,
- nákup, opravy a údržbu tiskových zařízení, zajišťuje spotřební materiál, evidenci a jeho výměnu (tonery, cartridge, pásky),
- obchodní jednání týkající se problematiky informačního systému úřadu,
- požadavky na finanční krytí systémů z rozpočtu a předkládá je prostřednictvím vedoucího oddělení informatiky vedoucímu OVV,
- zpracování návrhu rozpočtu pro oddělení informatiky,
- správu a chod městského kamerového systému,
- správu a chod bezpečnostního kamerového systému městské policie,
- správu a chod Wi-Fi spojů městského úřadu,
- správu a údržbu programů Kompas různých verzí,
- chod systému CAR Control,
- chod docházkového systému MěÚ,
- chod a správu meteostanice MěÚ,
- správu a aktualizaci dat ústředny VOIP a chod VOIP komunikace,
- správu konzole pro vzdálený dohled antivirové ochrany počítačů,
- správu konzole pro vzdálený dohled antivirové ochrany mobilních zařízení,
- zpracování VŘ v oblasti IT a navrhuje optimální a hospodárná řešení,
- správu a chod webu MěÚ,
- správu a chod intranetu MěÚ,
- správu a chod e-mailového serveru MěÚ,
- koordinaci prezentace městského úřadu na webu z pozice provozně technického zpracování a procesu zveřejňování,
- provoz datových schránek na MěÚ a úkoly s tím spojené,
- provoz informačních systémů MP, JSDH, MIC a VPP,
- vytváření podkladů k zajištění Nařízení EU 2016/679 (GDPR) a ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., spolupracuje s pověřencem města,
- obsluhu Helpdesku,
- plnění úkolů vyplývajících z nařízení EU č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS), (el. podpis, el. pečeť, el. časové razítko a další související služby).